VvE beheerders negatief in het nieuws

De afgelopen dagen is onze branche meerdere keren negatief in het nieuws gekomen

“Veel ontevredenheid bij VvE’s over beheerders” AD 18 juli 202

“Er is veel mis met de beheerder van VvE’s”Economisch dagblad 18 juli 2023

“Ruim driekwart van de VvE’s ontevreden over beheerder”VEH via RTL-nieuws 18 juli 2023

Als Branchevereniging VvE Professionals staan wij niet achter hetgeen wat gezegd en geschreven is en het bestuur vraagt zich het volgende af:

• Is het onderzoek uitgevoerd onder de reeds bestaande klachten
  • Zijn het klachten van individuele leden van een VvE
  • Houdt de beheerder zich vast aan de afspraken in de beheerovereenkomst, maar is de verwachting van de leden/bestuur hoger
  • Krijgt een lid van de VvE zijn/haar zin niet?

Bij de Branchevereniging komen ook regelmatig klachten binnen, zowel van beheerders als over de VvE bestuurders. In de praktijk blijkt dat klachten vaak gaan over persoonlijke zaken, maar niet in het belang van de VvE. In de volgende uitgave van het magazine Appartement en Eigenaar zal onze voorzitter hier verder op ingaan.

Verder wordt in de media gesuggereerd dat er geen opleiding bestaat om VvE beheerder te worden. Dat is wel degelijk het geval!

De Vastgoed Business School uit Eindhoven biedt al vele jaren een opleiding aan onder de titel ‘Professioneel VvE Beheer’.

Dit is de enige geacrrediteerde opleiding in Nederland, waarbij het zelfs mogelijk is om aparte modules te volgen.